Eileen :"Hi,is it Siti Hafizah?"
Aku: "Yes,I'm Siti Hafizah" (aku igt ader mana2 cmpany call ke nk amik keje :P)
Eileen "My name is Elaine.I found U'r purse"
Aku : "Ha? My purse?" (smbl t'cari2 purse ijau aku kat dlm beg)
Eileen: "Yes,U'r purse.Red color.With U'r parent's picture,IC and also ATM card.I found it at 8th college."
Aku: "How U know my number?" (masih blur2.Xtau nk ckp apa sbnrnyer)
Eileen : "I found U'r brother's bisness card.So I call him.He told me that U're here,at UM and he give me this number"
Aku: "Owh.."
Eileen : "When is u'r class? Can I return this to you?"
Aku: "U at 8th college?U come here.I'm at Comp Sc. right now"
Eileen : "Sorry.I'm at Canseleri building.I'm working here.U come at CIMB bank.I'll wait U there.When we can meet?"
Aku: "Right now? Can?"
Eileen : "Can.."
Then...aku tanyer Ifah.Mntk tlg bleh x p CIMB jap.Nk amik purse aku tuh.Ifah tlg.Hehehe..TQ to Ifah.Tp ujan plak secara tiba2.Aku call amoi tuh blk.Ckp x bleh p sbb ujan.Ifah kata cuba tanyer kot2 dia kenal Dell (Lab-mate kami).Sbb ifah kata,maybe dia kenal sape Eileen nih.Maybe bdk nih satu Kolej ngan dia dulu.Amoi Eileen tuh kata,dia kenal Dell.So aku kata nnti bg je kat Dell.Then igt cm x jd p.Tp tiba2 ujan berenti plak.Kitorg pn gerak la ke CIMB kat bwh nun.Smpi2 sana aku call blk amoi Eileen tu.X angkat.Aku bg sms ckp aku ader kat bwh.Selang 2 minit dia turun.Then dia bg purse aku.Tp smbl tuh dia tgh on call.Tp sempat gak dia kata:
Eileen : "Sorry.I'm on call" (smbl tepon kat telinga dia)
Aku: "It's Ok.Neway,where U find this?" smbl tnjk purse aku tuh
Eileen : "At 8th College's Costume Room"
Aku: "Owh..OK.TQ so much"
Sgt x sngka,purse aku tu akan d'jmpai blk.Aku igt dh mmg ilang ntah ke mana2.Atau maybe dh d'bakar ke,d'buang ke laut ke.Dh hapus sama sekali la.Almaklum,tu ilang masa taun 2005.Nih dh 2008.Mmg sgt2 x p'caya.Dan IC aku masih nmpk cm br lg (time tuh aku br je tkr IC ke MyKad),gmbo mak ngan ayah pn masih nmpk OK (rujuk gmbo kat atas).x rosak pn.Xtau la aku.Maybe org tu dh amik duit aku then dia ltk kat dlm bilik yg Eileen ckp tu kot.T'selit ke.Apa2 ke.Tp kalo nk sgt duit tu,amik je la.Aku x marah.Tp purse tu ltk blk.Sbb mmg susah,kalo IC,ATM card atau kad matrik ilang.Sgt2 susah.Lastly,TQ to Eileen for being a good citizen.Hehehe.X lupa gak ke Ifah.TQ for the ride.Nnti pas gaji msk.Aku banje ko (skrng dh kering.Sgt2 kering.Ko tau kan? hehehe)
Birthday Present HotWheels Custom
9 years ago





6 comments:
huuu giler arh da jd harta karun tu..
skrg br jmp.. mula bc kt ats aku pk, pza ni cite zmn bile.. x bgth pun purse die hilang ari tu.. pastu scroll down bc yg last lak.. 2005 2008.. pastu br bc ats blk.. ooo gitu cite nyer.
giler ahhhhh....cane leh jumpe balik...unbelievable sungguh!
percaya la korg....sbb ia nyer adalah kisah benar nih...giler la..hohoho
Ya Allah, kagumnye dgn story ni Kak Pza. Huhuhu. Dh 3 tahun tu. Seb baik spnjg hilang tu takde pape cm org slh gn ke. Huhuhu, mmg rezeki akak la. ~still kagum & cm tak caye~
Bang Pis marah2? Tak pernah nmpk die marah melainkan die marah dak Najib & Syafiq. Hmmm, ni la case hilang brg yg ayah bising2 dulu ni. Baiklah, saya akan berusaha utk tak hilangkan brg2!
Huhuhu, ade gmbr mak & ayah. Lama dah tak nmpk mak & ayah..sayu...sayu...kesayuan..
(-_-#)
p/s: sile update psl pertunangan Bang Pis berserta detail dan gmbr nnti
mane aci ade dua IC...ishhh
part yg aku tak tahan tuh, hingat ade cmpny call nk amek keje tuh (smbl gelak sopan ala2 pjon)
Post a Comment